Nusa Lembongan en Nusa Ceningan

10 februari 2023 - Nusa Lembongan, Indonesië

Na het ontbijt hebben we deze morgen de oversteek gemaakt naar de 2 kleinste Nusa eilandjes. Op het grootste wonen 2000 mensen, op het kleinste nog veel minder. De 2 eilandjes zijn verbonden met de "Yellow Bridge", waar ook de boot ons heeft afgezet. We besloten om het kleinste eilandje te voet te verkennen, wat in deze hitte toch lastiger was dan gedacht.  Na een dik half uur stappen kwamen we aan bij de "Blue lagoon", een prachtige baai waar we de vele schildpadden zagen komen lucht happen en duiken. Gelukkig geen massa toeristen hier zodat we rustig van het schouwspel konden genieten. Een beetje verder lagen nog een aantal woeste kliffen waar we de enorme kracht van de oceaan konden bekijken. Opeens ontdekten we een verscholen baaitje met een prachtig zandstrandje waar we ons lekker konden verfrissen met een zalige duik in het superheldere water.  Van een paradijs gesproken!

Onderweg terug naar de brug viel ons oog op een eethuisje waar we onze lekkerste maaltijd van de reis gegeten hebben. Net gevangen " Red snapper" op een heerlijke manier klaargemaakt, suuuuperlekker!

Na het eten kwamen we tot de constatatie dat we niet genoeg tijd meer hadden om het andere eiland ook te voet te verkennen.  We moesten immers om16u de laatste boot halen. Dan toch maar een taxi genomen richting "Devil's tear", een enorm woeste klif waar elk jaar mensen omkomen die zich te ver wagen voor een foto. Iets verder lag "Dream beach", wat vergelijkbaar was met een baai waar we gisteren geweest waren. Dus gewoon even een foto genomen en op naar "Mushroom Bay", waar het veel rustiger was en geen golven, om nog even lekker te zwemmen alvorens terug naar de boot te gaan.  Op de boot viel het op dat de zee veel wilder was dan deze ochtend, zodat we ons stevig moesten vast houden om te kunnen blijven zitten en te anticiperen op de ruwe golven.

Straks nog iets gaan eten en onze koffer inpakken om morgen terug over te steken naar Bali.

1. Dorien:
    10 februari 2023
    Jullie blog lezen is een ideaal pauzemomentje op het werk geworden!
    Tof om ook eens foto's van de Nusa-eilanden te zien. Die hebben wij niet gedaan. Veel plezier nog! 😘