Naar de drukte van Ubud

19 februari 2023 - Ubud, Indonesië

Na de rust van de jungle gaan we vandaag richting Ubud. Benieuwd hoe het hectische verkeer daar zal meevallen. Het bleek een verrassend goed aangelegde weg te zijn, waar wel superveel vrachtverkeer op zat in aftandse camions die bergop bijna niet vooruit kwamen. Dus inhalen was de boodschap om zelf niet langs alle kanten ingehaald te worden door scooters, auto's en zelfs reisbussen die je gewoon van de baan reden als je geen plaats liet. Gelukkig dat we ondertussen goed de Balinese manier van rijden overgenomen hadden. Het zal weer wennen worden in België.

In Ubud moesten we door het centrum om ons hotel te bereiken, maar besloten daar eerst te parkeren, een hapje te eten en even een stukje van de stad te bezichtigen.  Dit stadje leeft duidelijk van de toeristen, honderdduizend kraampjes die bijna allemaal hetzelfde verkopen, restaurants, massagesalons, hotels en homestays. Wat een verschil met de rust van het platteland, waar de stilte 's avonds alleen verbroken werd door het lawaai van de krekels.

Rond 4u zijn we dan gaan inchecken in ons hotel waar we een prachtige luxe kamer kregen met groot terras. Het verschil met de tent kon niet groter zijn. Om 18u konden we de gratis shuttle van het hotel nemen naar de stad om iets te gaan eten en terwijl eens even over het avondmarktje te wandelen.  Leuk om even te doen, maar morgen vluchten we terug de stad uit om de Mount Batur te beklimmen, de enige nog actieve vulkaan van Bali.

1. Diane Nelissen:
    19 februari 2023
    Weer iets totaal anders nu.
    Veel plezier en voorzichtig bij de beklimming 😊🙋‍♀️
  2. Conny Papen:
    19 februari 2023
    We blijven alles aandachtig volgen ..knap hoor wat jullie ondernemen ..zou niks voor mij zijn ..😉
    Nog veel plezier samen x x
  3. Josiane:
    19 februari 2023
    Geef mij ook maar de kalmte van de jungle!