Terug naar Lovina voor de dolfijnen

21 februari 2023 - Lovina, Indonesië

Na een overvloedig ontbijt in ons mooie hotel hebben we onze koffers geladen in onze trouwe straathond om terug richting Lovina te rijden, maar wel via een andere route door de bergen. Het drukke verkeer van Ubud lieten we achter ons en genoten weer van de vele mooie vergezichten en steile, diepe valleien onderweg. Op het hoogste punt kregen we nog een regenbui en kwamen we tussen de wolken terecht zodat we weinig zicht hadden op één van de twee grote meren op onze route. Na een steile afdaling langs smalle wegjes kwamen we perfect midden in Lovina uit. Nog even onze was afgeven in een wassalonnetje en we konden gaan inchecken in ons hotel direct aan het strand. Van hieruit zou het morgenvroeg maar een kwartiertje wandelen zijn naar ons bootje om de dolfijnen te gaan spotten.

Deze morgen... goed nieuws, de boot vaart uit, het weer is prachtig. Tegen 7u kwamen we aan bij ons bootje, en 10min later zette de schipper zijn eigenzinnige koers naar een plek waar er dolfijnen zouden zwemmen. Eigenaardig, want de meeste bootjes vaarden een andere koers als ons.  Hoe verder we vaarden, hoe meer we begonnen denken dat het een maat voor niks zou zijn. Na anderhalf uur varen... bingoooo, daar zwommen de eerste dolfijnen sierlijk voor onze boot. De schipper  vertraagde en nodigde ons uit om aan 2 trapezes te gaan hangen naast de boot, zodat we de dolfijnen ook onder water konden zien.  Ondertussen kwamen de dolfijnen van alle kanten. Er waren er wel 50 die al spelend, rollend en dollend met elkaar langs ons heen zwommen en met sierlijke duiken  en gave sprongen ons hart sneller lieten slaan. Wat een prachtig tafereel van ongedwongen vrije dieren in de wijde oceaan. Dit was een uniek schouwspel die we konden meemaken, maar dan wel op een respectvolle manier zonder deze dieren op te jagen.  Na een telefoontje naar zijn collega's kon de schipper ons melden dat de andere bootjes maar 5 dolfijnen gezien hadden. Dus onze schipper had gelijk gekregen met zijn eigenzinnige keuze.  Deze dolfijnen zijn niet zo groot als de dolfijnen in andere delen van de wereld, maar zeker even mooi en uniek.

Na een uurtje genieten vaarden we terug en halfweg konden we nog even snorkelen en genieten van de kleurrijke vissen en koralen. Net alsof je zwemt in een grote aquarium.

Toen we terug aan land waren konden we nog even nagenieten van ons avontuur bij het zwembad en gingen we een hapje eten in één van de heerlijke restaurantjes in de buurt. Weer een heerlijke dag in het paradijselijke Bali.

(de filmpjes komen morgen, slechte WiFi hier)

1. Lucien:
    21 februari 2023
    Waaauw da's een belevenis tussen de dolfijnen 👍👍
  2. Josiane:
    21 februari 2023
    Prachtige dag en ervaring voor jullie! Daar zullen jullie nog veel jaren van nagenieten. Mag ik een beetje gezond jaloers zijn?
  3. Jolanda Lemmers-Spaninks:
    21 februari 2023
    Geweldig zeg, wat een natuurpracht.
  4. Van gorp Maria:
    21 februari 2023
    Weer een dag om nooit te vergeten leuke en plezierige ervaringen en die levende aquarium is iets dat je nooit meer vergeet als ik er aan terug denk zie ik het nog in gedachten ik ben benieuwd naar de volgende avonturen geniet maar 👍👍👍🍀💕