Toer naar West Nusa Penida

9 februari 2023 - Nusa Penida, Indonesië

Gisterennamiddag hebben we bij 1 van de vele taxibedrijfjes een toer geboekt rond een deel van het eiland. We wilden eigenlijk helemaal rond het eiland maar iedereen zei dat dat onmogelijk was op 1 dag, terwijl dit maar een goede 80km is. Na vandaag weten we waarom. De wegen zijn hier zo smal en slecht dat je hier bijna sneller te voet bent dan met de auto. We gingen 5 locaties bezoeken op het eiland, met de mooiste kliffen en vergezichten. De eerste plaats was "Broken beach", waar het op dat moment nog heel rustig was, de foto's zeggen duizend keer meer dan woorden. Daarna gingen we naar "Angels billabong". Dat bleek gewoon aan de overkant van de parking te liggen, dus die 5 locaties waren met een grove korrel zout te nemen. Maar goed, het was wel de moeite om te zien. Vandaar was het een stuk rijden naar de volgende plaats. Een ritje niet bestemd voor hartpatiënten, want dat van ons is verschillende keren op de proef gesteld. De rotsformatie op de volgende plaats, Kelinking Beach, had mijns inziens de vorm van een walvis, waar je via een zeer steile afdaling tot aan het strand kon afdalen. Aangezien we daarvoor niet het goede schoeisel aan hadden hebben we besloten om dat niet te doen. Safety first!! Op ons volgende uitkijkpunt hebben ze hier een voorsteven van een schip nagebouwd als fotolocatie. Zo erg fake dat alle Chinezen daar gek van zijn, maar daar kon je ons niet mee bekoren, zeker niet als dat dan nog eens vrij veel geld kostte. Ondertussen werd het drukker en drukker en werd het dus tijd dat we naar onze laatste bestemming reden waar we konden zwemmen en snorkelen. Na een tussenstop om te eten en weer veel gebibber onderweg  ondanks de hitte, eindelijk aangekomen op het paradijselijke strand van "Crystal bay Beach"  Na een (dure) parasol gehuurd te hebben gingen we vol goede moed in het water. Het water was heerlijk, alleen de krachtige zeer hoge golven gooiden roet in het eten, zodat onze zwempartij gauw over was.  Dan maar terug naar onze Beach cabins, waar we rustig een duik konden nemen en in onze strandzetels een lekker verfrissend drankje drinken en weerom genieten van het prachtige zeezicht.  In de vooravond zijn we dan te voet het dorpje ingetrokken en tijdens het "happy hour" genoten van een frisse cocktail. Toen we net terug waren in onze hutten zijn de hemelsluizen hier open gegaan. Als de regen hier voor de rest van onze reis altijd gaat rekening houden met onze uitstappen, dan zou dat perfect zijn 🙂🙂

Vergeet ook niet onze filmpjes te bekijken!

1. Josiane:
    9 februari 2023
    Het huisje met terras is echt de max! 👍🏼
  2. Dorien:
    Toch prachtig daar hé!🥰
    En jullie filmpje is super, het lijkt alsof jullie een privé cameraman mee hebben op vakantie 😜
  3. Roger:
    9 februari 2023
    Prachtig eiland,mooie foto’s, veel plezier, maar pas op voor die hoge golven!
  4. Jan Proost:
    Wat een tropische pracht
    blijf genieten
  5. Lieve Collette:
    13 februari 2023
    Het ziet er daar allemaal ptachtig uit, genieten maar!