Dagje Lovina en rit naar Tabanan

16 februari 2023 - Tabanan, Indonesië

Jammer genoeg kregen we gisterenmorgen het bericht dat de dolfijnentoer niet kon doorgaan wegens de te wilde zee.  Aangezien we toch naar ons nieuwe hotel in Lovina moesten besloten we er dan maar een rustig dagje van te maken met even lekker zwemmen in het prachtige zwembad van het hotel en daarna wat sightseeing te voet in Lovina. Al gauw werden we aangesproken door allerlei verkopers en verkoopsters van kledij, sarongs en sieraden en taxichauffeurs die niet konden geloven dat wij hier zelf rond reden met de auto.

Vandaag zijn we dan rond de middag vertrokken richting het binnenland. Onderweg stopten we om te eten bij een klein zaakje waar er alleen gevraagd werd "spicy or not spicy". Daarna kwam gewoon ons bordje op tafel, lekker, maar ze hebben hier toch een ander idee over "not spicy".  Een uurtje later kwamen we langs een uitvaartceremonie, waar de openluchtcrematie net beëindigd was. Daar zijn we even gestopt en kregen uitleg van verschillende Balinezen, de ene al verstaanbaarder dan de andere.  De weg begon meer en meer te kronkelen en omhoog te gaan, en de meeste aandacht moest nu niet meer gaan naar de scooters, maar naar de putten in de weg.  Ondertussen was het ook beginnen regenen, maar dat was van korte duur.

Aangekomen bij onze volgende overnachttingsplek, een tent op een houten staketsel langs een steile helling in de Balinese jungle, stond er ons al iemand op te wachten op de parking. Van daar uit moesten we nog een paar honderd meter te voet verder omdat het wegje maar een meter breed meer was.

We kwamen echt op een prachtige plek terecht met elk een grote koepeltent met langs de valleikant volledig plastieken ramen zodat het uitzicht vanuit het bed adembenemend was. En voor de durvers zonder hoogtevrees  nog een grote hangmat waarin je kon gaan liggen die nog voorbij het houten terras uitsteekt.

Morgen gaan we met een gids een wandeling maken door de jungle zodat we er de mooiste plekjes kunnen ontdekken. Hopelijk gaat het dan niet regenen.

1. Conny Papen:
    16 februari 2023
    Prachtige foto's alweer ..geniet gewoon verder zou ik zeggen ..grtjs uit Axarquia Andalucia Peter Conny x
  2. Diane Nelissen:
    16 februari 2023
    Spijtig dat jullie geen dolfijnen hebben gespot.
    Maar op naar morgen,de jungletrip.
    Ben benieuwd naar de foto’s.
    Geniet er nog van samen🙋‍♀️