Jungle en yoga

18 februari 2023 - Tabanan, Indonesië

Na een regenachtige overnachting in onze tent wisten we al dat onze wandeling er eentje ging worden van modder ploeteren. En zo was het ook. Eerst een enorm steile afdaling over een betonnen wegje waar we gewoon naar beneden gleden op de gladde ondergrond. De smalle paden  brachten ons langs mooie vergezichten en verschillende soorten tropisch fruit hier zomaar in het wild te plukken. Eens we boven uit de vallei waren kwamen we uit tussen de rijstvelden die overvloedig in het water stonden. Blijkbaar heeft het hier dit seizoen al veel meer geregend dan normaal, wat eigenlijk voor de rijst ook niet goed zou zijn. Na een kleine 2 uurtjes geploeter waren we terug en hadden er honger van gekregen.  We werden hier weer verwend met een heerlijke maaltijd.

Na een uurtje rust begon onze Balinese yogales waar we voor ingeschreven hadden. We hadden gedacht van een uurtje ontspanningsyoga te krijgen, maar niks was minder waar. Onder de hete zon werd het tempo er direct opgelegd en werden we van de ene houding in de andere gestuurd. Gegarandeerd dat morgen iedereen stijf is. Na anderhalf uur hevig zweten kwam de verfrissende douche als geroepen. Nu nog een nachtje in onze idyllische tent en morgen rijden we alweer verder naar Ubud, het culturele centrum van Bali.

1. Mario:
    18 februari 2023
    Ik heb gelezen dat er 2 soorten Balinese yoga zijn. De rustgevende en ontspannende yoga voor de Balinezen en dan nog een speciaal ontworpen yogastijl voor de toeristen met de nadruk op spierstijfheid opwekkende oefeningen 😅 😅
  2. Josiane:
    18 februari 2023
    De basis yoga is hatha yoga. En verder heb je nog veel soorten die later gekomen zijn, oa bakrim yoga en een heel dynamische, wat een echte workout is. In hata (die ikzelf 20jaar gedaan heb) leer je al de asana's (houdingen) rustig, op het tempo van iedereen, en ademen en diepe ontspanning. Ik vond het geweldig!
  3. Lucien:
    18 februari 2023
    Mooie fleurige foto's en een leuk wandel paadje
  4. Paul en Rosa:
    18 februari 2023
    De verhalen blijven boeiend ,wij kijken er steeds naar uit hoe het verder gaat.
  5. Patris:
    18 februari 2023
    Prachtige natuur! Pas op voor het ruggetje he acrobate 😉. Rustig zitten op het net is niet voor iedereen een optie precies 😅.
  6. Roger:
    18 februari 2023
    Mooie bloemen, toffe wandeling In de de jungle!