Van Amed naar Lovina

14 februari 2023 - Lovina, Indonesië

Deze morgen onze straathond ingeladen en vertrokken voor onze eerste echte rit in het Balinese verkeer. Het was even wennen, dat links rijden en schakelen tussen de scooters die van alle kanten komen en auto's die voorbijsteken waar je het niet voor mogelijk houd. En toch, na een tijdje begin je eraan te wennen en claxoneer je lustig mee met de Balinezen. In Lovina aangekomen gingen we op zoek naar een plekje om iets te eten, gemakkelijker gezegd dan gedaan, maar uiteindelijk een mooie warung gevonden pal aan de zee. Daar hebben we ook onze man ontmoet die ons morgen, als het weer het toelaat, mee neemt op zee op zoek naar de dolfijnen. Morgen om 5u30 am gaat hij ons verwittigen of de tocht doorgaat of niet.  Indien wel is het onmiddellijk actie nemen en direct vertrekken richting het bootje.

Toen we aankwamen aan ons hotel zagen we waarvoor we gevreesd hadden. Een volledig verlaten en verkommerd resort waar wij de enige gasten waren. De kamers waren vies en stoffig, al in tijden niet meer gepoetst. We hadden al een vaag vermoeden omdat ze na onze betaling via booking enkele weken geleden ons verwittigden dat er geen ontbijt was wegens geen personeel.

Aangezien het hier ook volledig afgelegen ligt moesten we deze avond de auto nemen in het donker om te gaan eten. Een avontuur op zich met de vale lichten van onze straathond en de verschillende scooters zonder licht.  Het wegje naar het restaurant was smal en bochtig en soms heel steil, en vroegen ons af of dit wel goed kwam. Een tegenligger zou hier een probleem zijn, maar uiteindelijk kwamen we aan bij een heel mooi resortje waar we lekker gegeten hebben.

De terugweg was nog spannender, want het smalle wegje naar ons hotel waar we deze middag ingereden waren, was niet meer te vinden in het donker. We zijn wel vier keer moeten terugdraaien voor we eindelijk zagen waar we in moesten rijden.

Nadat Suzanne met de eigenaar onderhandeld heeft is er besloten dat we hier 1 nacht blijven en onze 2de nacht terugbetaald krijgen om ergens anders iets te zoeken, want de hygiëne is hier echt ondermaats.

1. Lien:
    14 februari 2023