Benieuwd naar onze auto

13 februari 2023 - Amed, Indonesië

Alvorens deze namiddag onze auto in ontvangst te nemen deden we vandaag nog een toertje in de omgeving van Amed met de mede-eigenaar van de Green lemon bar. Hij reed met een blitse Toyota Fortuner en vroegen ons af of dit de auto zou zijn die we gingen meekrijgen deze namiddag.  De rit ging langs een koffiebranderij, zoals we al in Thailand en Vietnam gezien hadden, wat mooie landschappen met rijstvelden en nog een tempel, die " Taman tirta gangga" heette, waar een massa megagrote Koi's zwommen. De tempels zijn hier duidelijk heel wat minder glitter en goud als in Thailand.  Na het bezoekje reden we door naar een plaatselijke markt die om 2u 's nachts begint en eindigt om 2u in de namiddag, en waar de restaurantjes uit heel de streek hun producten komen inkopen. Gelukkig waren wij er pas om 13u zodat we de grote drukte hebben vermeden. Na nog een bezoekje aan een chocoladehandel en een lekkere maaltijd met uitzicht op de zee gingen we terug naar Amed om onze auto op te halen en de eerste kilometers in Bali te rijden. Op de vorige reizen hebben we onze auto telkens een naam gegeven die het karakter en het uiterlijk van de auto aangaf. Dat waren de eerste keer onze sierlijke panter en de volgende reis onze tandenloze leeuw. Benieuwd wat het nu zou worden........ Het werd...... de schurftige straathond 😭😭😭. We kregen dus een kramiekel van een auto, die langs alle kanten bekrast was met gescheurde zetels binnenin. Geen blitse Fortuner dus. Het eerste wat we deden als we aan onze villa kwamen was met water en zeep de binnenkant van de wagen leefbaar maken. Hopelijk is de mechaniek beter in orde.

Morgenvroeg vertrekken we dus met onze straathond via de kustweg naar het oosten, op naar het echte avontuur.

1. Josiane:
    13 februari 2023
    Geniet van alles zoveel jullie kunnen want het is altijd veel te vlug voorbij
  2. Patris:
    13 februari 2023
    Hopelijk beleven jullie in die schurftige straathond de mooiste avonturen
  3. Mario:
    13 februari 2023
    Deze schurftige zwerfhond past perfect bij jullie intentie om overal rond te zwerven. De ideale metgezel om mee op avontuur te nemen.
  4. Saskja:
    13 februari 2023
    Hahaha, ben al benieuwd naar de volgende verhalen met de schurftige zwerfhond. 🤣🙏
  5. Diane Nelissen:
    13 februari 2023
    Grappig,die namen voor jullie auto. Maar wel leuk.
    Mooie foto’s ook. 🙋‍♀️
  6. Lieve Collette:
    14 februari 2023
    De schurftige straathond... zou zo een titel van Suske en Wiske kunnen zijn, haha. Ik kijk al uit naar de foto's. Genieten maar!
  7. Van gorp Maria:
    14 februari 2023
    Dat is dan de éne belevenis na de andere maar het avontuur is samen genieten en er een leuke trip mee te maken dat heeft ook zijn scharmer hè 🤣🤣🤣💕