Eindelijk in Bali!!

7 februari 2023 - Sanur, Indonesië

Na een uur vertraging op Schiphol zijn we na een lange vlucht toch netjes op tijd geland in Bali.  Eindelijk voet aan de grond op het paradijselijke eiland.  Een vriendelijke chauffeur van ons eerste guesthouse stond ons op te wachten aan de uitgang zodat we zelf niet op zoek moesten naar een taxi.

Ons verblijf was verstopt in een klein steegje maar zag er gezellig en netjes uit. Een lekkere douche deed enorm deugd na een vlucht van bijna 23uur. Het bed zag er uitnodigend uit, maar om de jetlag te vermijden gingen we toch direct de buurt verkennen en op zoek naar ons eerste heerlijke balinees gerechtje.

Vandaag zijn we dan na een lekker ontbijt vertrokken met dezelfde vriendelijke chauffeur van gisteren richting Nusa Dua, het meest zuidelijke deel van Bali.  Onmiddellijk voelden we de hitte van 28 graden op ons lijf vallen. Wat een verschil met 24u geleden. Onze eerste stop was natuurlijk het strand, zodat we even het zachte zand aan onze voeten konden voelen en het warme water van de zee. Na een kleine wandeling over het strand en een verkoelend drankje aan een Beach bar zijn we verder getrokken voor het serieuzere werk, een bezoek aan de tempel Uluwatu. Deze tempel is gebouwd bovenop hoge kliffen die uitkijken op de Indische oceaan en waar je met een beetje geluk de dolfijnen kunt zien zwemmen.

Daarna nog een leuke toer gedaan door Denpasar richting Sanur Beach om daar het happy hour mee te nemen en een lekkere cocktail te drinken. Ondertussen bericht gekregen van mijn "uncle Reggie" dat een paar honderd meter verder een heerlijk visrestaurant was.  Deze raad hebben we dan ook ter harte genomen en daar wederom een heerlijke maaltijd gegeten.  Aangezien het al redelijk laat was en we onze chauffeur al teruggestuurd hadden, hebben we het laatste stuk naar ons guesthouse dan maar gewoon te voet gedaan.

Eerste dag dus al geslaagd, met lekker weer, heerlijk eten en supervriendelijk mensen.

1. De barchetta specialist:
    7 februari 2023
    In Denpasar zijn op het strand volop visrestaurants
  2. Diane Nelissen:
    7 februari 2023
    Whawwww,mooie natuur,en heel leuke foto’s van jullie. Veel plezier🙋‍♀️
  3. Josiane:
    7 februari 2023
    Top dat ales zo goed gelopen is.
    Het moet er echt prachtig zijn. Ben blij dat je uncle J al gehoord heb. Geniet ervan want het is altijd te vlug voorbij!
  4. Roger:
    Mooie natuur, geniet ervan Roger
  5. Dorien:
    7 februari 2023
    Het ziet er alweer heel gezellig uit met jullie vier! 👌🏻
  6. Saskja:
    Geniet er van! ❤️❤️❤️
  7. Patris:
    7 februari 2023
    Prachtige kliffen en kust. Zal wel een zalig dagske zijn geweest en vermoeiend 😘
  8. Lien:
    9 februari 2023
    Voor mij al 10j geleden dat ik daar was, maar het brengt wel mooie herinneringen terug!
  9. Alain, Suzanne, Rudi, Natasja:
    9 februari 2023